1. To-trinns autentisering:
Sikre kontoen din mot inntrengere! Hver dag blir kontoer hacket, og det er skikkelig kjedelig å miste alle minnene fra årene som har gått. Ikke minst er det skummelt hvis de får tak i profilen din og tilgang til betalingskortet ditt. Alltid bruk to-trinns autentisering på kontoene dine.
2. Innholdsplanlegging
For at markedsføringen skal ha effekt, anbefales det å være aktiv og poste flere ganger i uken. Det kan være tidkrevende å skrive ett innlegg hver dag. Hva med å sette av tid én gang i uken for å skrive, ta bilder eller lage Canva-filer til innleggene dine? Da får du gjort masse på en gang og innholdet er ferdig for de neste ukene. Det beste er at du slipper å komme inn i sonen gang på gang. Start med å lage en innholdsplan med kategorier og temaer. Bruk denne planen gjennom hele året. Da blir det enkelt å holde fokus når du setter deg ned for å jobbe
3. Autopublisering:
Ferdige innlegg kan planlegges for automatisk publisering. Bruk Business Suite for å opprette innlegg. Velg så tidspunkt, dato og klokkeslett. Enkelt!
4. Analyse av innlegg:
En gang i måneden er det smart å evaluere innleggene du har postet. I Business Suite finner du en liste med alle innleggene og resultatene. Hvilket innlegg fikk flest klikk? Flest visninger og lengst rekkevidde? Lag flere poster i samme stil som de som gjorde det best.
5. Administratortilgang.
Mange med tilgang gir større risiko. Unngå hacking eller stenging av konto. Ha kun 2 personer med full tilgang, de andre klarer seg med begrenset tilgang. .
Hvor mye tid bruker du i dag, til publisering av innlegg på sosiale medier? Spør oss om drift av sosiale medier.
Comments