top of page
  • Forfatterens bildeElisabeth Linder

Bildebank for bedrifter

Oppdatert: 28. nov. 2023

Med en profesjonell bildebank har du alltid kvalitetsbilder tilgjengelig når du skal lage en fancy presentasjon, lyse ut en stilling eller pøse ut innlegg på sosiale medier for bedriften din. Bildene egner seg til både publisering på nett eller som trykk for å pynte opp lokalene deres. Hva med å foliere vinduene med deres unike bilder? 📸


Merkevarefoto er gull for bedrifter som vil være proffe og skille seg ut digitalt.

Merkevarefoto passer for bedrifter, og for deg som er ansvarlig for det digitale utrykket til bedriften din. Har sjefen gitt deg ansvaret for sosiale medier? Send denne artikkelen til sjefen!


Med en profesjonell bildebank har du alt du trenger i flere år, for bildene er ypperlig å gjenbruke for å bygge en sterk merkevare.


En velorganisert bildebank (mye bedre organisert enn sokkeskuffen🧦) kan være en uvurderlig ressurs for bedrifter som ønsker å ha et profesjonelt utrykk. Det gjør også jobben mye enklere for den som er ansvarlig for nettsiden, Facebook og Instagram. 📱



Her er 9 gode grunner til å ha en bildebank med merkevarefoto 📸:


1. Proft utrykk. Det sikrer at bedriftens stil alltid er gjennomført, av høy kvalitet og helhetlig. Dette styrker troverdigheten til merkevaren.

2. Konsistent merkevarebygging. Med profesjonelle merkevarefoto opprettholder du en konsistent visuell identitet på alle de ulike plattformene og kanalene dere bruker. Dette er svært viktig i markedsføring.

3. Kollegaene dine vil digge det! Det er raskt og enkelt å dele filene med resten av teamet. Jo enklere det er for selgerne og finne frem til bildene, jo oftere blir de brukt.

4. Superfart på SoMe. Det går kjapt å sette opp din neste annonse på sosiale medier. Med en hel bildebank i bakhånd er det bare å trykke på knappen og kampanjen er i gang.

5. Unngå lovbrudd. Det hjelper til med å sikre at bruken av bildene er i samsvar med opphavsrett og lisenser. Dermed reduserer bedriften risikoen for juridiske problemer og uforutsette kostnader – dere eier bildene selv.

6. Tilpasningsdyktig. Gir fleksibilitet til å tilpasse bilder til ulike formål uten å gå på kompromiss med bedriftens merkevare. Du beholder helheten og det visuelle utrykket.

7. Du sparer tid du ellers ville brukt på å lete etter passende bilder hver gang de trengs. Med merkevarfoto har du bildebanken for bedriften bare et klikk unna.

8. Det gir bedriften en unik visuell identitet. Ved å skape spesifikke og eksklusive bilder som skiller seg ut fra konkurrentene har du et fortrinn. Ingen kan ha like bilder som din bedrift, og det styrker merkevaren.

9. Gjenkjennelseseffekten. Folk vil huske bedriften din. Når de tenker på det de trenger, er det din bedrift de husker.


Merkevarefoto er en god langsiktig investering, og med rett bruk styrker det bedriftens merkevare og visuelle identitet. Merkevarefoto kan også være en effektiv måte å engasjere følgerne på et mer personlig nivå. Dette bygger en tettere og bedre relasjon med potensielle kunder, eksisterende kunder, samarbeidspartnere og leverandører.


Merkevarefoto – Merkbar forskjell!



1 028 visninger0 kommentarer

Comments


bottom of page